Sokoldalúan felhasználható kukoricapehely

kukoricapehely

kukoricapehely

Édes kukoricából készült pelyhet sokféleképpen be tudjuk iktatni a mindennapi táplálkozásunkban. Árpamaláta kivonattal, savanyúságot szabályozó anyaggal és cukorral együtt készül el, így lesz tökéletesen ropogós. A kukoricapehely elkészítéséhez természetesen édes kukoricára lesz szükségünk. Ezt durvábbra kell darálni, majd magas hőfokon érdemes gőzölni, hogy megfelelő állagú legyen. Ennek a technikának köszönhetően megszabadulunk a kukoricában lévő nedvességtől. Henger segítségével pehely formájúra gyúrják, majd 600 fokon pillanatok alatt kisütik.

A kukoricapehely többféle ízesítésben kapható, hiszen a hagyományos mellett, édes és sós változatokkal is találkozhatunk. Leggyakrabban a hagyományos típusú pelyhekkel találjuk magunkat szembe, amelyeket kedvünk szerint tudunk fogyasztani. A, B1 és B2 vitaminokban gazdag, ezek mellett sok benne a magnézium és foszfor. Nem is gondolnánk, hogy a kukoricapehely még nátriumot is tartalmaz. Vasban és káliumban sem szenvedünk hiányt, ha az édes kukorica mellett döntünk. Energiatartalma 379 kcal, ebből telített zsírsav 0,24 g és csak 8,6 g cukrot tartalmaz. A kukoricapehely önmagában is elrágcsálható, de bátran adagolható joghurtba, müzlibe vagy tejbe. Tökéletes reggelit lehet belőle készíteni és egész napra energiával tölti fel a szervezet. Lisztérzékenyek is bátran fogyaszthatják, mert nem tartalmaz glutént. Tökéletesen tudja helyettesíteni a fehérlisztet. Sütemények elkészítéséhez felhasználható, de különböző ízletes töltelékeket is készíthetünk a pelyhekből.